Tuesday, November 15, 2011

Problem need solution

Assalamualaikum

Yes, all problem need solution and no problem without solution. Harini banyaknye problemmmmm.....Ni la masalahnye kalau buat sales, income mmg masyuk, tapi bile masalah dtg, huhhhh..berpeluh-peluh dibuatnye. Nak-nak pulak buat corporate sales, handle company besar-besar, sekali buat salah, reputasi mesti jatuh teruk wei..Aku rasa 1 company automotive yg mmg ada nama besar kt Malaysia (tak boleh disclose name ok) ni dh upset dgn aku sbb aku tak handle client ni dgn baik. Padahal aku tau diorg company besar dan boleh bagi aku sale besar. 

Tapi tak tau la nk ckp cmne, sbb aku selalu take everything easy. Selalu mcm 'eh, takpela, takde mende, jap lagi la baru call, jap lagi la, esok la..' Padahal mende tu duit Manah oiiii!!!!

Aku pn dh tak berani call diorg, tapi esok kene call jugak. Nak marah, marahla..Need to face it la. What to do kan. 

Tadi pn ade 1 lagi company besar problem jugak. Ni tengah dok runsing camne nak ckp dgn diorang ni. Mende ni terbawak-bawak sampai tido tau. Bangun-bangun pagi dh terus pikir pasal masalah. What ever it is, kene face it jugak. Just anggap this is one of learning process for me. Next time kalau jumpa problem lagi dh boleh settle dengan jaya nye..kan kan kan..
Insyaallah..
Chiau.. 




No comments:

Post a Comment