Friday, October 28, 2011

My Dear Clientelle

Assalamualaikum,

Hey, hello..tell u what, today I'm going to Holiday Inn, Glenmarie to meet my dear clients. Thanks to K'diyana for inviting me to go with her to meet my client. If not, until now I don't have a chance to meet my client. And thanks also for Sis Adilah Adrin from Neramal (M) Sdn Bhd for asking me to come and meet me. 

She's so friendly even she is the HR manager. Sebenarnye aku bukanlah seorang yang peramah dengan orang yang baru aku kenal. Lebih-lebih lagi kalau die client aku. Tapi aku paksa jugak diri menjadi seorang yang peramah.

see that Mauna Lani room, the training venue

Luckily Sis Adila tu seorang yang peramah, takdela susah sgt aku nak lebih-lebih ramah. Layan je la die cerita pasal company die. Kak Diyana beria suruh aku jual course lain, camne nak jual kalau Sis Adila tu asik bercerita je. Takkan aku nak potong cakap die an.

The best part is...dapat makan kat hotel..hikhik..maklumla, jarang dapat chance makan kt hotel, so jakunla jugak. Tak dapat nk tangkap pic makanan sbb teruja nak mkn. Food die so so la, tapi desert die...nyum nyum.. Kebetulan pulak player bola sepak Ganu stay kt situ and time aku makan diorang tgh lunch. Tapi sumpah aku tak kenal sorang-sorang muke diorang. Dahla dengan kain pelikatnye, dengan kopiahnye, nak terus pegi masjid solat jumaat kot. Kalau diorang tak letak label 'Persatuan Bola Sepak Terengganu' atas meja makan tu, mesti aku ingat diorang tu ahli rombongan cik Kiah yang ntah dtg dari mane ntah.
and that is my company banner, iKnowledge -your training partner..ngehngehngeh (cik kak baju pink tu la k'diyana)
Sembang punye sembang dengan Sis Adila, sempatla jugak promote training sikit. Pukul 3 terpaksa balik office sbb ade meeting dengan Ryan.

menggedik dengan pic Paris Hilton K'diyana

By the way, actually banyak lagi mende aku kene belajar dalam sales n banyak knowledge yang aku tak tau membuatkan aku rasa rendah diri nak bergaul dengan orang lain especially kalau diorang berjawatan lebih besar. Kene belajar dengan K'diyana ni sbb she soooo good when handling people..

Don't worry Manah as learning never stop. Always positive!
Chiau..

No comments:

Post a Comment