Sunday, April 29, 2012

Tiga Janji??

Assalamualaikum..

Aku n en. tunang tak pernah ada janji apa-apa pun. Sooooo...entry ni bukan pasal kami ok. Peace (^_^).
Alaaa..ni pasal cerite kat tv3 tu, yang si Liyana Jasmay n Shahrizal Jasle ke Jazle berlakon tu.
Yang ni haaa...


1st time tengok cerita ni macam best je. So aku pun follow la. memang best pun. Aku takdela minat sangat dengan si Jasle ke Jazle ni, tapi masa dia jadi Kursyi tu, manisssss je aku rase dia dengan si Dahlia (Liyana Jasmay). Tapi sayang, jodonh diorang tak lama. Kursyi meninggal sebab accident n meninggalkan 3 janji untuk Dahlia..

"Carilah sahabat sebaik-baik sahabat, kekasih sebaik-baik kekasih dan suami sebaik-baik suami"

Beberapa tahun kemudian, Dahlia masuk uni dengan menunaikan hasrat Kursyi yang nak Dahlia ambik medic, padahal si Dahlia ni minat nak jadi pakar koreografi. Ala...cikgu menari macam cikgu Linda Jasmine bini Que Haidar tu. Eh, nak tau tak, aku ada terbaca nama anak Que Haidar yang baru Cleopatra..ermmm..apa maksud die ek?


Ok, dah lari tajuk. Lepas tu, kat uni ni ada la pulak seorang mamat yg agak manis jugak jatuh cinta pandang pertama kat Dahlia, which is Yassin (Shah Iskandar). Dalam cerita ni pun aku rasa Shah Iskandar ni manis jerrrrrr....Cara dia pandang Dahlia, cara dia layan Dahlia, cara dia senyum..aduhhhh...manis banget!


Untungla ko Dahlia oii..mcm biasa, bila ada watak baik mesti ada watak jahat. Dalam cerita ni watak jahat perempuan, Sufi (Ana Dahlia - ala, bini chef riz anak chef wan tu, dia asik berlakon watak jahat je. Menjadi pulak tu..isyh isyh isyh). Watak jahat lelaki pulak, Alias (tak tau sapa, pelakon baru kot). Si Sufi ni suka dekat Yassin dari dulu, disebabkan Yassin suka dekat Dahlia, so dia ni berusaha la nak pisahkan diorang.


Si Alias ni pulak suka dekat Dahlia dari sekolah lagi n pernah cuba nak rogol Dahlia. Weeiii, tak gentleman langsung nak dapatkan perempuan main rogol-rogol pulak kan. Best men win la kan. Tapi tak sempat rogol sbb Kursyi dengan macho nye sempat selamatkan Dahlia...hhmmmmm...manis kan..Aku suka tengok cerita yang ada hero selamatkan heroin ni. Pastu sibuk la nak berangan kan.


So sekarang Dahlia berkawan bik la dengan Yassin. Dahlia ni duduk dengan maksu die kat KL. So nak dijadikan cerite, ada orang baru pindah sebelah rumah maksu dia. N tell u what, muka mamat sebelah rumah tu sebijik muka Kursyi....which is Shahrizal Jasle ke Jazle tu muncul balik la watak dia. Pengsan la si Dahlia tengok muke orang tu. Mau tak pengsan, orang tu dah mati kot, tetiba hidup balik. Tanjat mak nok....


 Nak tau sambungannya, kena tunggu selasa ni. Tapi aku selalu tak dapat tengok selasa malam. Nasib baik ada WEB KEGEMARANKU INI untuk menonton movie atau drama-drama yang dh terlepas..


Sooo..terima kasih sebab membaca.

p/s: baju Liyana Jasmay dalam cerita ni semua cantik-cantik belaka. Saya suka ok.

Luv,
Nora

No comments:

Post a Comment